PERSBERICHT: Deelnemers Popsport NL bekend!

Gepost op 1 september 2021 - Popsport

De acht geselecteerde deelnemers van muziek talentontwikkelingstraject Popsport NL 2021 zijn bekend.

Eindshowcase Popsport Drenthe – Kaylee door naar Popsport NL

Acht verschillende provincies hebben hun jaarlijkse regiotraject Popsport afgerond, waarbij ze jonge muzikanten (14 – 21 jaar) begeleiden om verder te komen met hun eigen muziek. Uit elke provincie stroomt één act of deelnemer door om in een verdiepingstraject van een half jaar hun muzikale skills verder te ontwikkelen onder begeleiding van een personal coach uit de muziekindustrie.

Motivatie en potentie
DEHAZE (NB), Kaylee Landhuis (DR), Break In (LB), HANNES (OV), CLAU (GLD), Rosann (ZL), Jay Waldo (GR) en Jerra Martin (FR) zijn de acht bands, singer songwriters, producers en rappers die op basis van motivatie en potentie zijn geselecteerd. Na de zomer starten ze met het landelijke traject van Popsport, waar ze personal coaching, keuze workshops en een live recording met videoclip krijgen.

Popsport NL
Tijdens Popsport NL gaan de deelnemers nog dieper in op de ontwikkeling van hun act. Samen met een personal coach stellen de deelnemers een gericht doel om naartoe te werken. Zo wil de één groeien in stage performance, de ander werken aan studiotechniek of aan het experimenteren met verschillende muziekstijlen. Ervaren coaches uit de muziekindustrie als  Merijn van Haren (Navarone), YannO en Anna Rune begeleiden de jonge muzikanten bij de verbetering van diverse skills, gebaseerd op hun persoonlijk leerdoel.

Popsport Live Sessions (clipopname)
Een half jaar lang werken de deelnemers toe naar de Popsport Live Sessions: de kers op de taart van Popsport NL. Een ervaren studioteam maakt in december een professionele live-registratie van de act. Met deze live video in portfolio kunnen de muzikanten vervolgens richting boekers en programmeurs, want na afloop van Popsport wil iedereen maar één ding: spelen, spelen, spelen!

De playlist van de Popsport Live Sessions van 2020 staat nu online op Youtube. Bekijk het hier!

Maak je zelf je zelf muziek en wil je volgend jaar graag meedoen aan Popsport in jouw provincie, of wil je als mecenas of bedrijf de toekomst van de popmuziek steunen en dit traject mede mogelijk maken? Kijk dan op Popsport.nl voor alle informatie.